ΠΓΥ ΑΛΙΑΚΜΩΝ (A-470)
Θυρεός
Ο Θυρεός είναι ένας συνδυασμός δύο ξεχωριστών περιοχών. Στο κάτω μέρος μπορούμε να αναγνωρίσουμε τον ποταμό ΑΛΙΆΚΜΟΝΑ και στην κορυφή μπορούμε να δούμε δύο από τα κύρια όπλα που μπορεί να μεταφέρει και με τα οποία να υποστηρίξει τον στόλο, έναν κατευθυνόμενο βλήμα και μια τορπίλη. Ο ποταμός ΑΛΙΑΚΜΩΝ είναι ο μεγαλύτερος ποταμός που ρέει εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα με συνολικό μήκος 297 χιλιόμετρα. Το όνομα ΑΛΙΑΚΜΩΝ είναι σύνθετο και προέρχεται από δύο διαφορετικές λέξεις αλς (αλάτι) και άκμων. Σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία, ο Αλιάκμων ήταν ένας από τους Θεούς των ποταμών, γιος του Ωκεανού και της Τηθύος, σύμφωνα με την δημοφιλή αλληγορική ιδεολογική-ανθρωπομορφική αντίληψη των αρχαίων Ελλήνων σχετικά με τους γεωλογικές ανακατατάξεις ύστερα από τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα. Υπάρχει ακόμη μία εκδοχή του ονόματος ΑΛΙΑΚΜΩΝ. Το όνομα προέρχεται από τις δύο λέξεις Αλία (ψάρεμα) και ακμή. Έτσι, η αλιεία άνθιζε εκείνη την εποχή εκεί. Μία αρχαία παράδοση λέει ότι όλα τα πρόβατα που έπιναν νερό από τον Αλιάκμονα ποταμό άλλαζαν χρώμα και γίνονταν άσπρα.
Βασικά Χαρακτηριστικά
Ιστορικό
Το F.S.S. SAARBURG πήρε το όνομα του από την αρχαία πόλη SAARBURG που βρισκόταν στο κρατίδιο του TRIER (ΓΕΡΜΑΝΙΑ). Η ιστορία της πόλεως, η οποία πάντοτε βρισκόταν κοντά στις εκβολές του ποταμού SAAR, υπερβαίνει τα 1000 έτη.
Το μικρό πλοίο υποστηρίξεως «SAARBURG» καθελκύσθηκε την 1 Μαρτίου 1966 στα ναυπηγεία BLOHM and VOSS στο Αμβούργο. Έπειτα από μια μικρή περίοδο μετασκευών το πλοίο «βαπτίστηκε» στις 15 Ιουλίου 1966 από την σύζυγο του Δημάρχου της πόλης του SAARBURG, Κα Madeleine Lorenz.
Την περίοδο ενεργοποίησης του πλοίου ακολούθησε η περίοδος επιχειρησιακής δραστηριότητας τον Ιούλιο του 1968. Πρώτος Κυβερνήτης ήταν ο Αντιπλοίαρχος Ressel. Tο πλοίο τοποθετήθηκε στη 2η Μοίρα Υποστηρίξεως και ελλιμενίστηκε στο CUXHANEN. Μετά από μια περίοδο 10 μηνών τοποθετήθηκε στον αναπληρωματικό στόλο στο WILHELMSHAVEN τη 14 Μαίου 1969. Στα τέλη του 1974 ενεργοποιήθηκε εκ νέου και τροποποιήθηκε ώστε να γίνει Πλοίο Γενικής Υποστηρίξεως. Το μήκος του αυξήθηκε κατά 10,40m. Οι μετασκευές έγιναν μεταξύ των διαμερισμάτων 6 και 7 (μεσόστεγο) στο ναυπηγείο SEEBECK.Έτσι μετατράπηκε σε Πλοίο Γενικής Υποστήριξης Στόλου κλάσεως 701C. Η μετατροπή αυτή κρίθηκε απαραίτητη διότι το πλοίο έπρεπε να προσαρμοστεί στη νέα του αποστολή, τον ανεφοδιασμό δηλαδή ταχέων σκαφών, Φ/Γ, Α/Τ, με Κ/Β και τορπίλλες έτσι ώστε να δύναται να αποτελεί μια πλωτή βάση ανεφοδιασμού. Το νέο διαμέρισμα VIA επιτρέπει την αποθήκευση και χορήγηση μέσω γερανών, Κ/Β και τορπιλλών. Επίσης τοποθετήθηκε σύστημα μηχανοργάνωσης ώστε να ανταποκρίνεται η επιστασία εφοδιασμού στην εκτέλεση εκτεταμένων επιχειρήσεων ανεφοδιασμού.
Στις 16 Σεπτεμβρίου 1975 το πλοίο ήταν έτοιμο να αναλάβει επιχειρησιακές δραστηριότητες υποστήριξης υπό τον Διοικητή Πλοίων Υποστηρίξεως Πλοίαρχο HANERT και το νέο Κυβερνήτη Αντιπλοίαρχο PROPFE. Το πλήρωμα του πλοίου αποτελείτο κυρίως από το πλήρωμα του μικρού πλοίου αποθηκεύσεως GLUCKSBURG, το οποίο αντικαταστάθηκε από το FSS SAARBURG στην 1η Μοίρα Υποστηρίξεως και ελλιμενίστηκε στο OLPENITZ. Ακολούθησε σύντονος εκπαίδευση στη Βαλτική Θάλασσα όπου έγιναν δοκιμές ναυσιπλοίας, μηχανισμών και αυτοματισμών πλοίου και εκπαίδευση προσωπικού.
Την Άνοιξη του 1976 εντάχθηκε πλήρως στο Γερμανικό Ναυτικό στο στολίσκο Πλοίων Υποστηρίξεως, με έδρα το OLPENITZ. Το Μάιο του 1994 παροπλίστηκε, ενώ στις 19 Οκτωβρίου 1994 υψώθηκε στο Ναύσταθμο ΚΡΗΤΗΣ η Ελληνική Σημαία και το πλοίο εντάχθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό με το όνομα ΠΓΥ ΑΛΙΑΚΜΩΝ και με πλευρικό αριθμό Α-470.