ΠΟΛΕΜΙΚΟ

ΝΑΥΤΙΚΟ

ΠΟΛΕΜΙΚΟ

ΝΑΥΤΙΚΟ

Κ/Φ ΟΡΜΗ (Ρ 230)

Θυρεός

Ο θυρεός του πλοίου απεικονίζει την δυναμική φιγούρα της Κ/Φ ΟΡΜΗ εν πλω με μέγιστη ταχύτητα. Η Ελληνική Σημαία, που κυματίζει περήφανα στον ιστό, σύμβολο της αποστολής της, προβάλλει τα χρώματά της σε όλο το Αιγαίο αλλά και όπου αλλού κληθεί. Ο σταυρός συμβολίζει την πίστη μας στη θρησκεία και τον Αγιο Νικόλαο να βρίσκεται πάντοτε στην πλώρη της. Το σπαθί συμβολίζει την κυριαρχία στη θάλασσα, με απώτερο σκοπό την υπεράσπιση του φυσικού της χώρου, δηλαδή των θαλασσίων συνόρων μας.

Βασικά Χαρακτηριστικά

Διαστάσεις

50,13/7,3/2,8 μέτρα.

Εκτόπισμα

265 τόνοι.

Πλήρωμα

Δυνατότητα Ενδιαιτήσεως 32 ατόμων.

Ταχύτητα

21,5 κόμβοι.

Πρόωση

2 RR Olympus 56.800 HR, 2 RR Tyne 10

Οπλισμός

Πυροβόλο BOFFORS 40MML-70 BREDA Πυροβόλο BOFFORS 40MML-70 2 BROWNING 0.50 in (12.7 mm) K/B STINGER

Ιστορικό

Η Κανονιοφόρος ΟΡΜΗ με πλευρικό αριθμό Ρ-230 είναι το δεύτερο πλοίο κλάσης ASHEVILLE που παραχωρήθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό από το ναυτικό των Ηνωμένων πολιτειών. Εντάχθηκε στο USN την 22 Νοεμβρίου του 1969 ως USS BEACON με πλευρικό αριθμό PG-99 και ήταν ένα από τα δεκαεπτά που χρησιμοποιήθηκαν από το USN. Η σχεδίαση και κατασκευή τους ήταν προσανατολισμένη στην επίτευξη του μικρότερου δυνατού βάρους και υψηλής ταχύτητας, έτσι το σκάφος είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και η υπερκατασκευή από πολυεστέρα και σκελετό αλουμινίου, επιτυγχάνοντας συνολικό εκτόπισμα περί τους 230 ΤΝ, ενώ ο αεροστρόβιλος GENERAL ELECTRIC LM-1500 που αρχικά έφερε προσέδιδε δυνατότητα επίτευξης μέγιστης ταχύτητας 40 kts.

Εως το 1977 το πλοίο ανήκε στην αμφίβια δύναμη του Ατλαντικού των Η.Π.Α στην μονάδα του ‘River Squadron Two’. Την 22 Απριλίου του 1977 τέθηκε εκτός ενεργείας και παρέμεινε σε αυτήν την κατάσταση μέχρι την παραχώρησή του στο Πολεμικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 1989 .Το πλοίο μεταφέρθηκε στην Ελλάδα επί του Ολλανδικού πλωτού πλοίου ‘SUPER SERVANT’ στις 22 Νοεμβρίου 1989. Η ελληνική σημαία υψώθηκε στις 21 Φεβρουαρίου 1990 στο SYNCRO LIFT/ΝΣ όπου του εδόθη το όνομα Κ/Φ ΟΡΜΗ και ο πλευρικός αριθμός P 230.

Από τις 23 Μαρτίου 1990 εως 30 Απριλίου 1991 έγιναν εργασίες ενεργοποιήσεως και εκσυγχρονισμού του στο ΝΣ στις οποίες αφαιρέθηκε ο αεροστρόβιλος λόγω αδυναμίας επισκευής του από το ΠΝ.

Το 1996 αντικαταστάθηκαν οι παλαιότερες μηχανές με δυο νέες τύπου MTU 12V 396 TE 94 ισχύος 2216 ΗΡ η κάθε μια.
Το 2003 έγινε αντικατάσταση του πρωραίου ΠΒ 3’/50 και του εξοπλισμού υποστήριξης από ΠΒ BOFORS 40mm, εγκατάσταση ενός δεύτερου ΠΒ BOFORS 40mm καθώς και αντικατάσταση του κατευθυντήρα με νέο τύπου OGR 7 από τον οποίο δύναται να αποκτηθεί ο έλεγχος και των δύο ΠΒ BOFORS κατ’ επιλογήν ή και ταυτοχρόνως.
Το 2005 αντικαταστάθηκε το πρωραίο ΠΒ 40mm BOFORS με ΠΒ BOFORS 40mm BREDA.

 

Από την ενεργοποίησή της μέχρι και σήμερα έχει αναλάβει σειρά αποστολών, κυρίως στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και έχει συμμετάσχει σε πολλές ασκήσεις του Στόλου, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας. Πέραν των επιχειρησιακών απασχολήσεων έχει συμμετάσχει σε εθιμοτυπικές εκδηλώσεις καθώς και λοιπές αποστολές κοινωνικού περιεχομένου (Αποστολή χριστουγεννιάτικων δώρων του ΕΠΥΕΘΑ) καθώς και διάσωση / μεταφορά νεφροπαθούς ασθενούς από Ν. Σύμη προς Ν. Ρόδο την 27 Δεκεμβρίου 2002.
Την 1 Μαίου 2005 επισκέφτηκε το πλοίο η Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας στα πλαίσια της αποστολής της στη Ν. Μεγίστη κατά τις εκδηλώσεις του Πάσχα.
Οι σημαντικές ημερομηνίες της Κ/Φ ΟΡΜΗ είναι οι ακόλουθες:

Ένταξη στο USN : 5 Δεκεμβρίου 1969
Τέθηκε εκτός ενεργείας : Απρίλιο 1977
Παραχώρηση στο Πολεμικό Ναυτικό : Οκτώβριο 1989
Ύψωση Ελληνικής Σημαίας : 21 Φεβρουαρίου 1990
Ένταξη στη Διοιίκηση Ταχέων Σκαφών : 21 Φεβρουαρίου 1990
Ένταξη στην Διοίκηση Κανονιοφόρων (ΔΚΦ) : 1 Νοεμβρίου 2003

Φωτογραφίες

Ο Στόλος μας