ΠΟΛΕΜΙΚΟ

ΝΑΥΤΙΚΟ

ΠΟΛΕΜΙΚΟ

NAYTIKO

Π/Φ ΙΛΙΣΣΟΣ

Θυρεός

Στο άνω αριστερό τμήμα του θυρεού απεικονίζεται μία Αθηναϊκή τριήρης, ενώ στο κάτω δεξιό το σύμπλεγμα μίας έλικας, μίας άγκυρας και ενός βλήματος. Η τριήρης συνδέεται ιστορικά με τη ναυμαχία της Σαλαμίνας, όχι μόνο διότι ο στόλος των Ελλήνων αποτελούνταν από πλοία του συγκεκριμένου τύπου, αλλά και γιατί αυτή έλαβε χώρα στη θαλάσσια περιοχή πλησίον του Ναυστάθμου. Ο έλικας, η άγκυρα και το βλήμα υποδηλώνουν τη συμβολή του Ναυστάθμου στη διατήρηση του αξιόπλοου και του αξιόμαχου των Πολεμικών Πλοίων

Βασικά Χαρακτηριστικά

Διαστάσεις

67/10/4,2 μέτρα

Εκτόπισμα

1890 τόνοι

Πλήρωμα

33 άτομα

Ταχύτητα

12,8 κόμβοι

Πρόωση

Κύρια Μηχανή: DIESEL τύπου ΜΑΝ B&W 12V 20/27. Ηλεκτρομηχανές: (1) Δύο (2) DIESEL τύπου ΜΑΝ D2540 (Nο1 και Νο2). (2) Μία (1) MWM D22613-6 (Ανάγκης).

Οπλισμός

Δύο (2) πολυβόλα BROWNING 0,30mm

Ιστορικό

Το πλοίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1985 στα Ναυπηγεία Χαλκίδας. Τον Ιούνιο του 1986 τα Ναυπηγεία διέκοψαν την λειτουργία τους και το πλοίο περιήλθε στην κυριότητα της ΕΤΒΑ. Μετά από σχετικές διαδικασίες το Π.Ν. παρέλαβε στην κυριότητα του το πλοίο και αναθέτει την αποπεράτωσή του με νέα σύμβαση στα Ναυπηγεία Αυλίδος από όπου και παρελήφθη το 1991 έχοντας σαν αποστολή την υδροδότηση Πολεμικών Πλοίων, Ναυτικών Υπηρεσιών και άνυδρων Νήσων. Το 2021  αποφασίστηκε η μετατροπή του πλοίου από Υδροφόρα σε Πετρελαιοφόρο. Η μετασκευή / μετατροπή  του πλοίου σε Π/Φ εκτελέστηκε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας από 12 Ιουλίου έως τις 16 Δεκεμβρίου 2021. Την 8η Μαρτίου 2022 με απόφαση ΥΦ.ΕΘ.Α το  πλοίο άλλαξε επίσημα τύπο και μετονομάστηκε σε Π/Φ ΙΛΙΣΣΟΣ με αποστολή τη μεταφορά καυσίμων (πετρέλαιο , JP-5, JP-8) επ ‘ωφελεία του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και των λοιπών κλάδων των Ε.Δ.

Φωτογραφίες

Ο Στόλος μας