Υ/Β ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ (S-117)
Θυρεός
Στον θυρεό απεικονίζεται η Αμφιτρίτη, μία από τις πενήντα Νηρηίδες, θυγατέρα του Νηρέα και της Δωρίδος. Παντρεύτηκε τον Ποσειδώνα, τον Θεό της θάλασσας με τον οποίο απέκτησαν έναν υιό τον Τρίτωνα και δύο κόρες, τη Ρόδο και τη Βενθεσικόμη. Μετά το γάμο της ονομάστηκε και Ποσειδωνία και λατρεύτηκε ως βασίλισσα της θάλασσας και προστάτιδα του θαλασσίου ζωϊκού κόσμου. Oι αρχαίοι Έλληνες έχτισαν πολλούς ναούς για να τιμήσουν την θεότητά της.
Βασικά Χαρακτηριστικά
Ιστορικό
Το Υ/Β ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ (S-117) είναι το τρίτο υποβρύχιο στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει αυτό το όνομα που προέρχεται από την ελληνική μυθολογία.
Το πρώτο (Y-11), ήταν ένα από τα υποβρύχια κλάσεως “U” (πρώην HMS UPSTART / P-65), βρετανικής κατασκευής (1942) από την Vickers-Armstrong με δράση στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο που παραχωρήθηκε επί δανεισμώ από το Βρετανικό Ναυτικό την 9 Μαρτίου 1945. Επεστράφη στο Βρετανικό Ναυτικό την 29 Μαΐου 1952 και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως πλοίο στόχος και βυθίστηκε την 29 Ιουλίου 1959 ανοικτά της νησίδος Wight.
Το δεύτερο (Y-17) ήταν ένα Y/B κλάσεως GATO (πρώην USS JACK / SS-259) κατασκευασμένο το 1942 στα ναυπηγεία της Electric Boat Company (Groton, CT), με πολεμική δράση στο θέατρο επιχειρήσεων του Ειρηνικού Ωκεανού. Παραχωρήθηκε από τις ΗΠΑ στο New London την 21 Απριλίου 1958, με πρώτο Κυβερνήτη των Πλωτάρχη Δημήτριο Παπασηφάκη. Πιθανότατα λόγω της ένταξης της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ, κάποια στιγμή στις αρχές της δεκαετία του ‘60 άλλαξε ο πλευρικός αριθμός του (pennant number) «Υ-17» σε «S-09». Ίδιας κλάσης με το Υ/Β ΠΟΣΕΙΔΩΝ (S-78) πρώην USS LAPON (SS-260). Επεστράφη στο αμερικάνικο ναυτικό το 1966 και τον Σεπτέμβριο 1967 χρησιμοποιήθηκε ως στόχος και βυθίστηκε στη Μεσόγειο.
Το Υ/Β ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ (S-117) είναι ένα συμβατικό Υ/Β, «κυνηγός υποβρυχίων» και πλοίων επιφανείας, το δεύτερο από τα τέσσερα Y/B τύπου «209/1200» κλάσεως «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» που κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία της HDW στο Κίελο της Γερμανίας. Καθελκύστηκε στις 14 Ιουνίου 1978 και παραλήφθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό την 3 Ιουλίου 1979. Κατέπλευσε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας στις 6 Σεπτεμβρίου 1979 και έκτοτε εντάχθηκε στη δύναμη του Αρχηγείο Στόλου.